Berlingske Business
17:42

19-årige Cecilie udvider forretningen og jagter tocifret millionomsætning

Billede
Cecilie Villadsen er i øjeblikket på forretningsrejse i Paris, hvor billedet er taget. (Privatfoto)

Cecilie Villadsen er en ihærdig teenager med mange ambitioner. Hun har netop udvidet sin millionforretning med endnu en webshop, der denne gang henvender sig til herrerne. Planen er at fordoble omsætningen.

Det hele begyndte med brugte Levis-shorts og en god ide. Cecilie Villadsen var kun 14 år, da hun begyndte at designe shorts med amerikanske flag og Star Wars-motiver.

Shortsene solgte hun videre på Trend­sales og Facebook til 430 kroner per par, og de gik som varmt brød. Nogle dage solgte hun shorts for 1.200 kroner og andre dage for 3.000 kroner.

»Folk viste stor interesse. Det vilde var, at jeg solgte dem om vinteren, « fortæller Cecilie Villadsen begejstret.

Allerede dengang vakte Cecilie Villadsen opsigt. Det er trods alt ikke hver dag, at en 17-årig pige beslutter sig for at blive selvstændig og vel og mærket har succes med det.

To år senere er Cecilie Villadsen fyldt 19 år, og ambitionerne er ikke blevet mindre siden sidst. Med hjælp fra sine forældre kører hun nu to webshops - henholdsvis americandreams.dk og americanguys.dk.

Sidstnævnte, Americanguys.dk, er Cecilie Villadsens nyeste projekt, og som navnet indikerer er ambitionen nu at fange mændene.

Billede

Ramte et hul i markedet med sin webshop

Sidste år omsatte Cecilie Villadsen for seks millioner kroner, og i år skal det beløb i hvert fald fordobles, siger hun til Berlingske Business.

Cecilie Villadsen sælger ikke sine egne shorts mere på grund af mangel på timer i døgnet. I stedet forhandler hun udenlandske mærker som Calvin Klein, Tommy Hilfiger og nogle af Bestsellers brands som Vila og Pieces.

Hun vælger kun det tøj og tilbehør, der passer lige til hendes univers, hvor det er det amerikanske og bohemestilen, der hersker. Ifølge hende selv har hun ramt et hul i markedet med sin webshop.

»Jeg følte dengang i 2012, at udvalget var for kedeligt og minimalistisk. Der manglede simpelthen en webshop, som var dansk, og som solgte en mere bohemian stil,« fortæller hun.

michael

En haj til Instagram

Cecilie Villadsen bruger derfor mindre tid med synålen og holder i stedet øje med de nyeste modetendenser. Derudover bruger den unge iværksætter også megen tid på nærværende kundekontakt.

»Jeg følte dengang i 2012, at udvalget var for kedeligt og minimalistisk. Der manglede simpelthen en webshop, som var dansk, og som solgte en mere bohemian stil.«

Cecilie Villadsen, ung iværksætter
DEL CITAT

Det gør hun blandt andet ved hjælp af Facebook og særligt Instagram. Det er også derfor, at man aldrig bare ser et billede af selve produktet på hendes Instagram-profil. For hende handler det om at være i øjenhøjde med kunderne, og her er hendes alder en force, da hun er jævnaldrende med sin målgruppe og ved, hvad de vil se på Instagram.

»Jeg plejer at sige, at hvis du poster de samme traditionelle billeder af dine produkter, som også findes på din webshop, så er der ingen grund til, at folk følger dig på de sociale medier,« siger Cecilie Villadsen.

Hun er lige blevet færdig på handels­gymnasiet i Aalborg, og hun lægger ikke skjul på, at det har været en hård periode. Måske fordi skoleopgaver efter hendes mening ikke er lige så spændende at arbejde med som forretningen.

Men nu skal der 100 procent fokus på Cecilie Villadsens business, og ud over det nye projekt til herrerne skal hun i gang med et showroom i Nørresundby.

Drømmen er at blive en af Europas største webshops. For Cecilie Villadsen er det nemlig kun førstepladsen, der tæller.

Billede

0 Kommentarer

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

<p>Henrik Olejasz Larsen, investeringsdirektør i Sampension</p>
Sponseret

Aktiemarkederne ligger historisk set forholdsvis højt. Det afspejler, at det går rigtig godt i den underliggende økonomi, forklarer investeringsdirektør.Arbejdsløsheden er rekordlav i både Japan og US...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen