Berlingske Business

VW's markedsandel i Europa falder til laveste niveau siden 2011

VOLKSWAGEN-EMISSIONS/
Arkivfoto. Foto:

Volkswagen-gruppens andel af det europæiske bilsalg faldt i første halvdel af i år til det laveste niveau siden 2011.

Koncernens bilmærker udgjorde i første halvår 23,8 pct. af det samlede bilsalg på kontinentet mod 24,9 pct. i samme periode året før. Det skriver Bloomberg News.

I juni steg VW's salg 1 pct., mens den samlede europæiske marked voksede med 6,5 pct. Det er primært fald i mærkerne VW, Seat og Porsche og en stagnation i salget af Audi, der påvirker væksten i Volkswagens bilsalg.

FILE USA VOLKSWAGEN EMISSION SCANDAL

GERMANY-AUTOMOBILE-POLLUTION-PROBE-VOLKSWAGEN-SHAREHOLDERS

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen