Berlingske Business
17:08Bankaktier steg på nyt om fremtidens kapitalkrav

VW's markedsandel i Europa falder til laveste niveau siden 2011

VOLKSWAGEN-EMISSIONS/
Arkivfoto. Foto:

Volkswagen-gruppens andel af det europæiske bilsalg faldt i første halvdel af i år til det laveste niveau siden 2011.

Koncernens bilmærker udgjorde i første halvår 23,8 pct. af det samlede bilsalg på kontinentet mod 24,9 pct. i samme periode året før. Det skriver Bloomberg News.

I juni steg VW's salg 1 pct., mens den samlede europæiske marked voksede med 6,5 pct. Det er primært fald i mærkerne VW, Seat og Porsche og en stagnation i salget af Audi, der påvirker væksten i Volkswagens bilsalg.

FILE USA VOLKSWAGEN EMISSION SCANDAL

GERMANY-AUTOMOBILE-POLLUTION-PROBE-VOLKSWAGEN-SHAREHOLDERS

0 Kommentarer

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Sponseret

Efter et meget langt opsving på aktiemarkederne kan man næppe forvente, at den høje indtjening i de børsnoterede selskaber bliver ved med at fortsætte. Priserne på aktier er nu så høje, at de er på ni...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen