Berlingske Business

Volvos overskud bliver løftet af svag svensk krone

VOLVO-RESULTS/
Det er blandt andet en gunstig valutakursudvikling, højere profitabilitet i Nordamerika og Europa samt lavere omkostninger til forskning og udvikling, der trækker overskuddet op. Foto:

Det svenske industrikonglomerat Volvo, der blandt andet laver busser og lastbiler, har haft stor fremgang i indtjeningen i tredje kvartal, hvor valutamedvind var med til at hive resultaterne i den rigtige retning.

Volvo løftede salget med 9 pct. i kvartalet til 73,3 mia. svenske kr., men fraregner man valutaeffekter, var der blot tale om et løft på 1 pct. På den post havde analytikerne ifølge Bloomberg regnet med en omsætning på 72,9 mia. svenske kr.

Driftsresultatet, EBIT, blev forbedret til 4653 mio. svenske kr., hvilket var mere end en fordobling i forhold til tredje kvartal året før. Det var også omkring 500 mio. højere, end analytikerne havde regnet med.

Det er blandt andet en gunstig valutakursudvikling, højere profitabilitet i Nordamerika og Europa samt lavere omkostninger til forskning og udvikling, der trækker overskuddet op.

I forbindelse med regnskabet oplyser det svenske selskab, at det overvejer at sælge sin amerikanske lastbilforretning, Arrow Truck Sales.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen