Berlingske Business

Volvo satser 1 mia. dollar på amerikansk comeback

GLOBAL-AUTOS/
Den svenske bilproducent Volvo har brugt 1 mia. dollar på sin første fabrik i den amerikanske delstat South Carolina. Fra 2018 starter Volvo blandt andet produktionen af den nye S60 Sedan i USA, som skal være selskabets store comeback i USA. Foto:

Den svenske bilproducent Volvo har brugt 1 mia. dollar på sin første fabrik i den amerikanske delstat South Carolina. Fra 2018 starter Volvo blandt andet produktionen af den nye S60 Sedan i USA, som skal være selskabets store comeback i USA.

Det skriver the Wall Street Journal.

Volvo, der blev overtaget af kinesiske Zhejiang Geely Holding Group i 2010, vil bruge den nye fabrik i det sydøstlige USA som springbræt til det amerikanske marked.

Målet er at øge salgsvæksten i USA, der i løbet af de seneste år har oplevet store udsving.

VOLVOCARS-GEELY/ELECTRIC

I 2016 satte Volvo rekord med en vækst i salget på 18 pct. takket være den populære sportsbil XC90. Indtil videre har 2017 ikke kunnet leve op til den tidligere succes. I august solgte Volvo knap 50.000 biler, hvilket er en tilbagegang på 7 pct.

Ifølge det lokale nyhedsmedie Post & Courier vil Volvos amerikanske eventyr skabe omkring 3900 nye arbejdspladser.

/ritzau/FINANS

2. 04BILHEDR-145801.jpg

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Danske pensionsselskaber kan lige nu fortælle om afkast, der ligger og svinger i størrelsesordenen 0-3 pct. Det er langt fra sidste års to-cifrede gevinster, men der er en gode forklaringer på, at afk...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen