Berlingske Business

Volvo får en lillesøster

LynkogCo
Sådan kommer Volvos nye lillesøster til at se ud: Det nye bilmærke Lynk & Co.

De kinesiske ejere bag svenske Volvo lancerer et helt nyt bilmærke, der først og fremmest skal indsmigre sig på en yngre målgruppe.

To bliver snart til tre i den kinesiske Geely-familie, der blandt andet ejer svenske Volvo.

I Göteborg-bydelen Lindholmen afslørede Geely torsdag, at man vil lancere et helt nyt bilmærke, der skal tjene som lillesøster til det mere luksuriøse Volvo. Mærket skal hede noget så ukonventionelt som Lynk & Co, og den første bil er allerede færdigdesignet - den hedder 01, og den kommer på vejen i Kina i starten af 2017 og så til Europa senere. Det skriver DI.se.

Kinesiske Geely købte Volvo-koncernen tilbage i 2010 for den nette pris af 13 milliarder svenske kroner. Siden har Volvo-mærket tjenst som en døråbner for og luksusalternativet til den billige Geely bil, som indtil videre ikke forhandles i Europa. Lynk & Co mærker skal kile sig inden mellem de to eksisterende medlemmer af Geely-familien, og særligt én målgruppe er i kikkerten: De unge.

VOLVO CARS-RESULTS/

Mange unge mennesker i byerne kan i dag ikke se fidusen i at eje i bil og sværger i stedet til forskellige deleøkonomikoncepter. Lynk & Co-bilerne vil blive designet, så de er klar til at indgå i en flåde af delebiler, og producenten har blandt andet indgået samarbejde med Microsoft, Alibaba og Ericsson om bilen.

Desuden vil der ikke blive bygget noget stort forhandlernetværk under Lynk & Co-mærket. Bilen kan derimod kun købes på nettet, når tiden kommer, hvor bilen kommer til salg i Europa.

VOLVO-RESULTS/

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen