Berlingske Business
09:20Kinesisk techfirma er over 3.000.000.000.000 kroner værd

Volkswagens overskud overrasker selv de mest optimistiske analytikere

FILES-US-GERMANY-AUTOMOBILE-ENVIRONMENT-POLLUTION-FINE-VW
Volkswagens overskud overrasker. Arkivfoto. Foto:

Der blev tjent flere penge end ventet hos Volkswagen i tredje kvartal, hvor bilproducentens overskud overgik forventningerne hos selv de mest optimistiske aktieanalytikere.

Det tyske selskab kommer ud af perioden juli, august og september med et justeret driftsoverskud på 4,32 mia. euro. Analytikerne havde ifølge Bloomberg ventet et overskud på 3,97 mia. euro med estimater i intervallet 3,75-4,17 mia. euro.

Toplinjen var også højere end ventet, da bilsalget beløb sig til 55 mia. euro mod en forventning om 54,5 mia. euro.

Volkswagen polo 2018

Bilproducenten, der sidste år var rodet ind i en stor skandale omkring software, der skulle skjule bilers udledning af visse gasser, justerer forventningerne til 2017 i forbindelse med regnskabet.

Selskabet venter nu, at driftsmarginen bliver en anelse højere end 6-7 pct., som den tidligere prognose lød på, mens omsætningen fortsat forventes at stige 4 pct. sammenlignet med 2016.

Volkswagen-aktien stiger fredag morgen knap 2 pct. på børsen i Frankfurt.

17BILHEDR-173243.jpg

0 Kommentarer

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen