Berlingske Business

Volkswagens emissions-undersøgelse vil vare adskillige måneder

Volkswagen lover godt nok, at selskabet har speederen i bund for at komme til bunds i Diesel-gate. Men bilgiganten advarer alligevel om, at selskabets interne undersøgelse af skandalen om snyd med test af dets dieselbilers NOx-emission vil vare "mindst adskillige måneder".

Bilproducenten har hyret advokatfirmaet Jones Day til at stå for undersøgelsen, men annoncerer, at man ikke bør forvente en dybdegående analyse foreløbig. Ifølge Bloomberg News har Volkswagen desuden udpeget en komite bestående af fem mand til at arbejde sammen med advokatfirmaet.

Volkswagen har endvidere valgt at udskyde en ekstraordinær generalforsamling, der var planlagt til at skulle afholdes i november. Selskabet lover dog at "reportere alle relevante emner i den nærmeste fremtid og med jævne intervaller til aktionærerne."

Det skriver Financial Times.

Koncern-bestyrelsen meldte ovenpå et syv-timers møde onsdag aften desuden ud, at Volkswagen vil komme med anvisninger på tekniske løsninger på dets dieselbilers softwares emissionssnyd i næste uge.

 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen