Berlingske Business

Volkswagen vil ændre i motorer med snydesoftware

Ny VW-boss skal bestige problembjerg
Tirsdag formiddag har Volkswagens nye topchef, Matthias Müller, annonceret, at man vil ændre i de dieselmotorer, der indeholder software til manipulation af emissionsprøver. ARKIVFOTO 2015 af Matthias Mülle. Foto:

Tirsdag formiddag har Volkswagens nye topchef, Matthias Müller, annonceret, at man vil ændre i de dieselmotorer, der indeholder software til manipulation af emissionsprøver.

Ifølge Reuters vil koncernen »i de kommende dage« fremlægge en plan for, hvordan berørte bilejere kan få ændret i deres motor.

Det er en del af en omfattende plan, som VW har iværksat, mens koncernen befinder sig i en historisk skandalesag.

Det er kommet frem, at 11 millioner af koncernens biler indeholder en software, der får bilerne til at se mere miljøvenlige ud, når de er blevet testet, end de i virkeligheden er.

Med den nye plan vil Volkswagen sikre, at deres biler overholder standarderne for forureningsbekæmpelse, forklarede Matthias Müller tirsdag ifølge Reuters. Myndighederne vil blive underrettet om planen i løbet af oktober.

Volkswagen Danmark oplyser, at man ikke er blevet orienteret om planerne.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen