Berlingske Business

Volkswagen lancerer ny strategi efter dieselskandale

FILE GERMANY USA VOLKSWAGEN
Arkivfoto. Foto:

Volkswagen, som stadig er forfulgt af dets udlednings-skandale - Dieselgate - vil lancere en ny 2025 strategi, med fokus på elektriske biler, en ny uber-lignende lift-service og reduktion af omkostningerne - alt sammen uden at ofre jobs.

Det skriver Financial Times.

Den tyske bil-gigants omkostninger har været støt stigende de seneste år, især lønregningen, som er steget med 90 pct. siden 2010 til næsten 240 mia. kr. En reducering af udgifter kan derfor vise sig at være det klart sværeste punkt på dagsordenen, da Volkswagen skal ramme en hårfin balance mellem besparelser og at holde fagforeningerne tilfredse, skriver den amerikanske avis.

VOLKSWAGEN-RESULTS/

Analytikere og investorer spekulerer i om store forandringer egentlig er på vej, da selskabet også tidligere luftede planer om store nedskæringer i omkostninger - en diskussion som aldrig overlevede diskussionsstadiet. En insider fortæller i følge Financial Times, at der internt er en betragtelig kynisme omkring firmaets evne til at omstille sig.

kk

Bilproducenten sigter efter, at en mindst 1 ud af 10 biler i hele selskabet, det vil sige mindst en million, skal være elektrisk eller hybrid inden 2025, og vil desuden indføre en "on-demand" lift-service, for at forberede sig på skiftet mod selvkørende biler.

/ritzau/FINANS

 

 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen