Berlingske Business

Volkswagen henter ny topchef i egne rækker

AUTOSHOW-DETROIT/
VW bytter topchef. Matthias Müller stopper som CEO og afløses af den hidtidige markedsdirektør, Herbert Diess Foto:

Matthias Müller stopper som CEO hos VW. Den hidtidige markedsdirektør, Herbert Diess, tager over.

Den tyske bilgigant Volkswagen (VW) bytter ud på den allerøverste post.

Matthias Müller stopper som CEO, og han afløses af den hidtidige markedsdirektør, Herbert Diess.

VWs bestyrelse mødtes torsdag for at få de sidste brikker i en ledelsesrokade på plads.

Mødet kom, to dage efter at VW udsendte en pressemeddelelse om, at der i nær fremtid ville komme nogle store ændringer.

Den nu 64-årige Matthias Müller blev CEO i september 2015, kort efter at skandalen om svindel med den software, der måler giftig udstødningsgas fra VW's dieselbiler, eksploderede og ramte koncernen hårdt.

Siden da har VW arbejdet med at få has på skandalen, der har medført nogle store erstatningskrav i specielt USA.

Den tyske erhvervsavis Handelsblatt skriver, at Matthias Müller muligvis bliver i VW på en anden post.

Den nye topchef har en fortid i en anden tysk bilkoncern, nemlig BMW. Men i 2015 blev Herbert Diess hentet til VW.

Autocartel

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Danske pensionsselskaber kan lige nu fortælle om afkast, der ligger og svinger i størrelsesordenen 0-3 pct. Det er langt fra sidste års to-cifrede gevinster, men der er en gode forklaringer på, at afk...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen