Berlingske Business

Volkswagen bakker endnu en gang i Europa efter diesel-skandale

VW
Den tyske bilproducent Volkswagen taber fortsat terræn til rivalerne på det europæiske marked, efter at det sidste år kom frem, at selskabet havde snydt med test af udledningen fra dets dieselbiler. Foto:

Den tyske bilproducent Volkswagen taber fortsat terræn til rivalerne på det europæiske marked, efter at det sidste år kom frem, at selskabet havde snydt med test af udledningen fra dets dieselbiler.

For ottende måned i træk faldt Volkswagens markedsandel i Europa således i april, mens flere af rivalerne vandt frem.

Det skriver Bloomberg News.

Volkswagens europæiske markedsandel faldt til 25,4 pct. i april mod 26,2 pct. i samme måned af sidste år. For de første fire måneder af 2016 var markedsandelen 23,9 pct.

VOLKSWAGEN-EMISSIONS/BONUSES-GERMANY

Det er særligt Mercedes, der har vundet markedsandele, siden emissionsskandalen hos Volkswagen for alvor så dagens lys i september sidste år, mens også Fiat Chrysler her taget markedsandele i Europa, noterer Bloomberg News.

VW

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen