Berlingske Business

Visma får gennembrud blandt større virksomheder

Transport-virksomheden DFDS vælger økonomisystem fra norske Visma, der dermed får sit gennembrud hos de større

virksomheder.



Visma Software indledte sidste år en offensiv rettet mod de mindre og mellemstore virksomheder for økonomisystemet

Visma Business.



Men selskabet har netop indgået en aftale med transportvirksomheden DFDS, der betegnes om et gennembrud

for løsninger til større virksomheder i Danmark.



Et marked som domineres af SAP og Microsoft.



- Visma Business

er målrettet mod små- og mellemstore virksomheder, men Visma Business kan sagtens håndtere store virksomheder med

flere hundrede brugere af økonomisystemet. DFDS-aftalen er et gennembrud for os i Danmark, udtaler administrerende direktør

Kim Toft Madsen fra Visma Software A/S,



Han fastholder dog, at Visma Software kernemålgruppe på det danske marked i

de kommende år er de små og mellemstore virksomheder.



I 2003 fusionerede DFDS A/S og de to hoveddatterselskaber,

DFDS Seaways A/S og DFDS Tor Line A/S, og samtidig blev det besluttet, at samle økonomi- og regnskabsfunktionen fra forretningsenhederne

DFDS Seaways, DFDS Tor Line og DFDS Group Management i en fælles afdeling.



DFDS vedtog også en ny it-strategi, der

slår fast, at koncernen fremover skal have et it-system på hvert hovedområde. Det første, man tog fat på, var

at implementere et nyt fælles ERP-system.







Fleksible systemer



Visma Business har været i drift hos DFDS

siden juli 2003, og systemet har dagligt ca. 100 brugere.



I løbet af 2004 vil koncernens øvrige enheder blive

tilkoblet systemet, og så vil der være ca. 225 daglige brugere af ERP-systemet.



- DFDS er repræsentativ for

den tendens, vi ser tegne sig i det danske ERP-marked, nemlig en stigende efterspørgsel efter åbne og meget fleksible systemer,

som ikke kræver store løbende opdateringer og tunge, specialiserede platforme for at fungere.



- Alene i 2003 har

vi fået mere end 40 nye kunder på det danske marked på at kunne leve op til disse krav.



Kim Toft Madsen oplyser,

at Visma Software A/S i 2003 voksede med 80 pct. i Danmark, og selskabet har en målsætning om at sidde på 10 pct.

af nysalget til små og mellemstore virksomheder i løbet af 2005.







-trichs

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Danske pensionsselskaber kan lige nu fortælle om afkast, der ligger og svinger i størrelsesordenen 0-3 pct. Det er langt fra sidste års to-cifrede gevinster, men der er en gode forklaringer på, at afk...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen