Berlingske Business

Vekselstrøm gør det nemt at løfte

En selvkørende stabler med vekselstrøm er løsningen, hvis vognmanden vil undgå, at stableren kører ud over bagsmækken på en lastbil.

Mange vognmænd kender det – deres selvkørende stabler bremser ikke selv ned og vipper ud over læssebagsmækken med palle, varer og det hele. Surt show.

Der er dog en løsning – en selvkørende stabler med vekselstrøm, kendt som AC (engelsk: Alternating Current). Så bremser stableren selv op, når man slipper gashåndtaget.

Et nyt eksempel på AC er i Logistrans’ nye Logiflex Maxi, som i Danmark sælges gennem NP Trucks afdelinger. Løftevognen er et eksempel på Logitrans’ kendte produktudvikling

Den selvkørende Logiflex Maxi er en videreudvikling af den nuværendee selvkørende stabler fra Logitrans. Med AC-styringen sættes brugeren i fokus, og den giver bedre arbejdsbetingelser.

Med vekselstrøm er der længere køredriftstid og man har en behageligere kørselsoplevelse. Brugeren kan blandt andet indstille køre-hastighed, acceleration og deceleration og dermed opnå en god tilpasning til den specifikke arbejdssituation. Samtidig har den elektronisk, trinløs hastighedsregulering og motorbremse.

Godt alternativ

- Vores selvkørende Logiflex er et godt alternativ til en almindelig gaffeltruck. Manøvre- dygtigheden gør det muligt at udnytte lagerplads bedre ved at sætte reoler tættere sammen, siger Erling Pedersen, adm. direktør hos Logitrans.

Håndtaget på Logiflex Maxi har ergonomisk rigtige gribevinkler og -­tykkelser og giver dermed brugeren et afslappet greb. Alle betjeningsfunktioner er integreret i håndtaget og kan betjenes med begge hænder. Det sikrer en ergonomisk rigtig betjening. Den selvkørende løftevogn har variabel hastighedskontrol og blød acceleration.

Der findes endvidere en lang række af ekstra udstyr, der gør Logiflex Maxi meget fleksibel – det gælder blandt andet udstyr, som kan indstilles til eksempelvis en kasse, en rulle eller en tønde.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen