Berlingske Business

Var SAS-strategi et fejlskud?

Var SAS-strategi et fejlskud? - 1
Foto:

Der sættes nu spørgsmålstegn ved SAS’ bare seks måneder gamle strategi. ”Den var rigtig, men tingene har ændret sig,” siger en ekspert.

I takt med at de flyrejsende vender sig mod mod de billige pladser i flyene eller helt bliver væk, ryster fundamentet under SAS’ bare seks måneder gamle strategi, SAS Core. Det skriver Børsen i dag.

Strategien går ud på fokusere på det skandinaviske hjemmemarked samt at satse stort set udelukkende på forretningsrejsende, som sædvanligvis betragtes som et voldsomt attraktivt segment.

Men både den skandinaviske trafik såvel som de forretningsrejsende er svære at få øje på i krisetiderne, og det får Ole Kirschert Christensen, der er ejer og direktør i Travelbrooker Nordic til at sætte spørgsmålstegn ved strategien.

Hold fast i strategi trods alt
”Strategien var rigtig nok, da man udtænkte den, men tingene har ændret sig så hurtigt, at det ikke er nogen skam at sige, at vi har taget fejl,” råder han SAS-ledelsen i dagens udgave af Børsen.

Den seneste trafikopgørelse fra SAS over juni måned viser, at den intraskandinaviske trafik er faldet 10 procent, og en lang række forretningsrejser, for at spare på virksomhedernes pressede budgetter, er sløjfet.

Ole Kirschert Christensen vil dog ikke råde SAS til at lægge strategien om nu. ”Det ville bare sende signaler om rådvildhed i selskabet,” siger han i Børsen.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen