Berlingske Business

Vækst i krydstogter

Danskerne har for alvor fået øjnene op for krydstogtsferie. Den voksende interesse hænger bl.a. sammen med, at

trafikken med krydstogtsskibe fra København er vokset markant i de senere år.



Danmarks største specialrejsebureau

indenfor krydstogsferier, Scandinavian Cruise Center i København, har sommeren igennem sendt et rekordstort antal danskere

på krydstogt i Østersøen på det store krydstogtsskib Grand Princess. Hver 10. dag ligger skibet til kaj

ved krydstogtsterminalen i Frihavnen, og nye danske og udenlandske passagerer går ombord for at ny sejlturen rundt i Østersøen

til Finland, Rusland og de baltiske lande.



Per Dylov har ejet Scandinavian Cruise Center i 13 år og sender hvert år op

mod 4000 danskere afsted på krydstogtsrejser, ikke mindst i Caribien.



Han kan tydeligt registrere en voksende interesse

for krydstogtsferier blandt danskerne.



- Kurven vokser. Flere kunder vender tilbage, fordi de vil ud og sejle med venner og børnene.

Skibene bliver flottere og priserne bliver billigere, så krydstogtsferierne får nemmere ved at konkurrere med almindelige charterferier

end tidligere.

Mere vækst

- Det er også en fordel, at flere krydstogtsrejser udgår fra København. Det

er ikke alle, der ønsker at flyve for at komme på krydstogtsferie, og man kan se skibet selv, inden man køber

sin første rejse, siger Per Dylov.



Krydstogtsmarkedet er dog fortsat beskedent i Danmark. Det udgør knap tre pct.

af feriemarkedet. Men potentialet er ifølge Per Dylov stort.



Han vurderer vækstpotentialet til at ligge på

12-15 pct. årligt.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Venezuela har verdens største oliereserver – og en årlig inflation på 100.000 pct. Hvad er det lige, der sker?For en dansk investor var Venezuela frem til for få år siden interessant, fordi ØK havde s...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen