Berlingske Business

Unge rejser efter eventyr og kultur

Det fremgår af en undersøgelse, SAS har gennemført i samarbejde med Gallup. Undersøgelsen er gennemført

blandt unge i alderen 15-26 år, som har rejst til udlandet mindst en gang i løbet af det seneste år.


En lignende

undersøgelse er gennemført i Sverige og Norge. Ialt 3000 unge er blevet interviewet. Undersøgelsen nuancerer

billedet af unge, der mest hungrer efter det vilde natteliv og daseri på stranden.


Danske unge er således de mest

kultur- og naturinteresserede ved en skandinavisk sammenligning. De betragter i større udstrækning seværdigheder

og kultur, naturoplevelser og eventyr som vigtige grunde til at rejse udenlands.



pct. er til eventyr

De unge, der søger

kulturoplevelser, finder dem typisk på storbyferier, og i undersøgelsen udgør de kulturinteresserede rejsende

21 pct. af de 1000 unge, der er blevet spurgt.


30 pct. af de adspurgte svarer, at de primært rejser efter sol og badeferie,

men 27 pct. vil på eventyr. De vil væk fra hverdagen og søger naturoplevelser, eventyr og strabadser. De er typisk

23-26 år og studerende, og de rejser ofte med rutefly.


Gruppen af unge, der primært rejser for at feste, omfatter

11 pct., mens otte pct. prioriterer sport højest - enten som udøvende eller som tilskuer.


Unge bruger i gennemsnit

7000 kr på rejser om året, typisk fordelt på to rejser. Godt en ud af ti bruger mere end 10.000 kr på rejser

om året. På hitlisten over de unges mest populære rejsemål denne sommer topper Italien og Spanien efterfulgt

af Frankrig, Grækenland, Tyrkiet, Sverige, Norge og London.


- Det er vigtigt, at vi får større kundskab om

den kommende generation, og om hvad der lokker de unge til at rejse. Med denne undersøgelse har vi kortlagt, hvilke motiver

og drivkræfter der findes bag unge menneskers rejsemønstre, siger marketingdirektør Jens Wittrup Willumsen, SAS.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen