Berlingske Business

Udsigt til kinesisk stormløb på København

RB Kinesiske charterturister skal flyve direkte til København
Kinesiske charterturister i København Foto:

Forsøget med charterrejser fra Kina til København har vist sig at være en kæmpe succes, og nu er der udsigt til en tredobling af antallet af kinesiske charterturister, der vil besøge den danske hovedstad og H. C. Andersens fødeby, Odense.

Københavns Lufthavn og den danske turistindustri har fået et nyt gennembrud i Kina. Beijing Capital Airlines, som i efteråret fløj 3.000 kinesiske charterturister på besøg i Danmark fra Beijing og Hangzhou, vil således nu udvide sin chartersæson i Danmark fra to til syv måneder. Det betyder mere end en tredobling - eller 11.000 - kinesiske charterrejsende til næste år, skriver Københavns Lufthavne på sin hjemmeside.

RB Kinesiske charterturister skal flyve direkte til København

»Det er et stort gennembrud for Københavns Lufthavn og for Danmark. Vi har fundet en god niche ved at gå målrettet efter det voksende kinesiske chartermarked. Vi har succes i lufthavnen med målrettet service for vore kinesiske gæster – blandt andet kinesiske guides, app og hjemmeside,« siger administrerende direktør Thomas Woldbye og CPH’s charterstrategi.

De første knap 3.000 kinesiske chartergæster er især glade for god shopping og sightseeing i København og besøg i H.C. Andersens barndomshjem i Odense.

Turister i en sightseeingbus.

Og der er virkelig penge i kineserne. Kinesere besøger typisk 3-5 lande på en 8-10 dages rundrejse med 1-2 overnatninger i Danmark, og den kinesiske turist bruger typisk 2.000 kr. i døgnet.

Hos VisitDanmark, der har lanceret website i Kina om Danmark og et særligt site målrettet de store rejsearrangører, kalder Kina ansvarlig Flemming Bruhn udvidelsen for »en fantastisk nyhed«. Nu arbejder VisitDanmark bare på at få kineserne til at blive lidt længere.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen