Berlingske Business

Udenlandske bilvirksomheder efterligner kinesisk bilproducent

ASIA-AUTO/
Kinas største bilproducent, SAIC Motor, har i samarbejde med den amerikanske bilproducent General Motors været den hurtigste voksende bilproducent i Kina i løbet af de sidste fem år. Foto:

Kinas største bilproducent, SAIC Motor, har i samarbejde med den amerikanske bilproducent General Motors været den hurtigste voksende bilproducent i Kina i løbet af de sidste fem år.

General Motors har i samarbejde med SAIC Motor investeret 2,4 mia. dollar i Baojun fabrikken i Liuzhou, som nu kan bygge 800.000 Baojuns om året. General Motor ejer imidlertid 44 pct. af selskabet.

Det skriver Wall Street Journal.

TECH-CES/GM

»Som en kinesisk bil med amerikansk teknologi, har virksomheden ingen sammenlignelige konkurrenter,« siger Yale Zhang, administrerende direktør i Shanghai-baserede konsulentfirma Automotive Foresight ifølge Wall Street Journal.

Efterhånden som kinesiske biler forbedrer kvaliteten og udfordrer udenlandske bilproducenters dominans i Kina, forsøger flere udenlandske bilvirksomheder nu at efterligne.

pix-Tencent

 

 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen