Berlingske Business

Uber vil ansætte op mod 100 ingeniører i Danmark

Uber
Foto:

Ubers udviklingsafdeling i Danmark vil ansætte 50-100 ingeniører i Aarhus.

Kørselsformidleren Uber er i Danmark med sine biler og chauffører. Men allerede inden de åbnede den forretning, startede de en udviklingsafdeling i Aarhus. Lige nu har den afdeling af den kontroversielle taxi-app 22 ansatte, men nu vil Uber for alvor sparke gang i udviklingen med masseansættelser.

Hele 100 ingeniører kan der blive tale om, hvis Uber kan finde de ingeniører, der skal bruges til virksomheden i Danmarks næststørste by.

»Vi er klar til at rekruttere dygtige hoveder. Hvis man tilhører verdenseliten, eller man gerne vil det, skal man da bare sende en ansøgning afsted til Uber med det samme,« siger head of public policy i Uber, Lars Dyrhagen.

UBER-USA/

Ubers afdeling i Aarhus står for udvikling af Ubers infrastruktur, og nu er der altså behov for ingeniører. Firmaet havde i 2014 ingen salgsindtægter, men til gengæld lønomkostninger på knap 8,5 mio. kr., fremgår det af årsregnskabet.

Lars Dyrhagen forklarer, at Uber har placeret en udviklingsafdeling i Danmark af flere forskellige grunde, men en af grundene er, at der er dygtige specialister.

»Uber kigger på, hvor der er tilstedeværelse af IT-kompetencer og talent. Det er der i Danmark,« siger Lars Dyrhagen.

Uber

Oplysningerne om de mange ansættelser bliver offentliggjort i forbindelse med et arrangement, som Uber holder i dag i deres Research & Development Center i Aarhus. Her vil økonomi- og indenrigsminister og leder af de Radikale Morten Østergaard besøge Uber som en del af sin valgturné.

Uber har i øjeblikket en sag kørende hos politiet, fordi Trafikstyrelsen har anmeldt firmaet for brud på Taxalovgivningen.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen