Berlingske Business

Uber-talsmand er dybt skuffet over Østre Landsrets dom

UBER-BRITAIN/TRIBUNAL
Foto:

Uber-talsmand mener, at der er brug for en reform af den danske taxalovgivning efter fredagens dom.

Det er med bøjet hoved, at Ubers danske afdeling konstaterer, at man fredag led nederlag i Østre Landsret.

Her blev en kendelse fra byrettens stadfæstet, og dermed fastholdes bøden på 6000 kroner til en 28-årig mand, der har brugt Uber-appen til at samle passagerer op.

»Vi har stor respekt for det danske retssystem, men vi er selvfølgelig dybt skuffede over afgørelsen.«

»Vores opfattelse er, at chaufføren kan anke sagen, som han har ret til.«

»Vi støtter ham i hans beslutning, uanset hvad han vælger at gøre, og vi støtter generelt chauffører i Danmark,« skriver Oliver Carra, der er talsmand for Uber i Danmark, i en skriftlig kommentar til Ritzau.

Åbent samråd

Han mener, at Ubers popularitet herhjemme betyder, at man nu må arbejde politisk for at ændre reglerne for taxikørsel.

»Omkring 300.000 mennesker i Danmark har allerede tilmeldt sig i appen. Der er en voksende anerkendelse af de positive effekter, som delekørsel kan have, og det er opmuntrende, at moderne lovgivning bliver overvejet i Folketinget.«

»Vi ser i øjeblikket lovende reformer flere steder i Europa, for eksempel i Litauen, Estland og Finland, der alle vil sikre, at deres borgere kan få mest muligt ud af ny teknologi og innovation,« siger talsmanden.

Omkring 2000 chauffører har tilmeldt sig som chauffører via Uber-appen.

BM

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen