Berlingske Business

Uber skal levere mad i London via ny app

UBER-DIDI/INVESTORS
Ligesom på bil-appen vil mad-udgaven have et ratingsystem, hvor man kan vurderer kvaliteten af udbringningen, der igen ligesom bil-appen vil fungere via freelance-medarbejdere, der selv bestemmer, hvor meget og hvornår de vil arbejde. Foto:

Den omstridte kørselstjeneste Uber har igangsat en madleveringsservice i London under navnet Ubereats og udvider derved sin forretningsmodel på britisk jord for første gang.

App'en udfordrer blandt andet det tidligere danskejede Just Eat og leveringsservicen Deliveroo.

Det skriver den britiske avis The Telegraph.

Ubereats vil sælge mad fra i første omgang 150 restauranter, der typisk ikke leverer i det centrale London, via et netværk af cykel- og knallertkurerer.

DIDI CHUXING-IPO/

Den nye service vil foregå gennem en ny app, men bruge den samme konto som kørselstjenesten. Planen er at levere mad fra en bred vifte af restauranttyper, der inkluderer mere end de traditionelle takeaway-restauranter som pizzeriaer og indiske restauranter. Derved vil man eksempelvis kunne få leveret fra sandwichbarer via det nye system.

UBER-TRIAL

- Jeg tror, at folk vil komme til Ubereats af den samme grund, som de kom til Uber i første omgang. Det bliver signifikant hurtigere end konkurrenterne, siger chef for Ubereats i London, Alex Czarnecki, der stiller en garanti på levering inden for en halv time.

Kendt iværksætter i clinch med taxabranchen

Ligesom på bil-appen vil mad-udgaven have et ratingsystem, hvor man kan vurderer kvaliteten af udbringningen, der igen ligesom bil-appen vil fungere via freelance-medarbejdere, der selv bestemmer, hvor meget og hvornår de vil arbejde.

 

 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen