Berlingske Business

Uber nægter at lade sig bremse af ny taxilov

TAIWAN PRO UBER PROTEST
Kørselstjenesten Uber har tænkt sig at blive i Danmark. Foto:

Kørselstjenesten Uber har tænkt sig at blive i Danmark og kæmpe trods krav om "forældet teknologi".

København. Den politiske aftale om en ny taxilovgivning, som et flertal på Christiansborg har lavet, stiller krav om forældet teknologi og er et tilbageskridt for en mere effektiv udnyttelse af de biler, der findes i Danmark og særligt i København.

Det er budskabet fra Kristian Agerbo, der er talsmand for Uber i Danmark, på et pressemøde fredag.

- Den nye taxilovgivning er et tilbageskridt. Det er ikke kun et tilbageskridt for Uber, men også for Danmark. Det handler om, hvordan vi gerne vil møde fremtiden, og om vi vil omfavne eller støde ny teknologi fra os.

- Lige nu ser det ud til, at den politiske aftale gør det sidste. Det synes vi, er ærgerligt for danskerne, siger Kristian Agerbo.

Han peger på, at loven opretholder krav om taxameter og sædefølere.

- Vi mener, at lovgivning burde skabe lige vilkår for alle. Den her lovgivning sætter krav til taxameter, som er en forældet teknologi, siger Kristian Agerbo.

Ifølge Kristian Agerbo forsvinder Uber i Danmark dog ikke lige foreløbig.

- Vi har tænkt os at blive og kæmpe her i Danmark. Det danske marked er vigtigt for os, og vi ser en stor opbakning fra brugerne og chaufførerne.

/ritzau/

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen