Berlingske Business

Tysk rejsegigant fik nyt underskud i svært fjerde kvartal

FILES-GERMANY-TOURISM-COMPANY-RESULTS-TUI
TUI - der i 1998 købte det daværende Star Tour - realiserede i denne periode et driftsresultat før afskrivninger på minus 45 millioner euro. Arkivfoto. Foto:

Oktober, november og december er måneder, hvor rejselysten ikke er så stor som i andre perioder af året.

Derfor er det heller ikke underligt, at rejseselskabet TUI ikke formåede at levere et overskud i fjerde kvartal sidste år, som samtidig er første kvartal i selskabets forskudte regnskabsår 2017/2018.

TUI - der i 1998 købte det daværende Star Tour - realiserede i denne periode et driftsresultat før afskrivninger på minus 45 millioner euro.

Og selv om det altså er negativt, er det trods alt 40 millioner bedre end det, man opnåede i samme periode året forinden.

A woman demonstrates a prototy

Omsætningen voksede med otte procent til lige godt 3,5 milliarder euro, hvoraf knap 1,2 milliarder stammer fra den nordiske region, som Danmark er en del af.

Her var der ganske vist et lille fald i antallet af kunder, men trods alt en stigning i omsætningen på 6 procent.

Selskabet fortæller i regnskabet, at man allerede på nuværende tidspunkt har solgt 35 procent af sommerprogrammet, hvilket ligger nogenlunde på linje med sidste år.

Det er særligt Grækenland, Tyrkiet og Cypern, der trækker - og så ser de nordafrikanske destinationer ud til at være på vej mod comeback efter nogle svære år.

Aktien i rejseselskabet er tirsdag steget 2,6 pct. til 18,4 euro, mens TUI-aktien mandag steg 0,3 pct.

Den lille Havfrue

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Venezuela har verdens største oliereserver – og en årlig inflation på 100.000 pct. Hvad er det lige, der sker?For en dansk investor var Venezuela frem til for få år siden interessant, fordi ØK havde s...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen