Berlingske Business

Tysk rederi prøver på ny at hæve raterne

GERMANY HAPAG - LLOYD TUI
Foto:

Onsdag lancerer tyske Hapag-Lloyd et nyt rateløft på fragtruten mellem Fjernøsten og Europa.

Uge efter uge falder fragtraterne inden for containerfart. Og gang på gang forsøger rederierne at hæve raterne.

Onsdag lancerer tyske Hapag-Lloyd, som sædvanlig som det første rederi, et nyt rateløft på fragtruten mellem Fjernøsten og Europa.

Raterne træder i kraft 1. juni, hvor raterne skal stige 1000 dollar per tyvefodscontainer (teu), hvis det tyske rederi får sin vilje.

CHINA/

Hapag-Lloyd er ofte først ude med ratestigninger, inden store konkurrenter som Maersk Line og CMA CGM følger efter med lignende bud.

Fragtraterne på de store containershipping-ruter mellem Asien og Europa faldt igen i sidste uge. Spotprisen for at fragte en container på den vigtige handelsrute dykkede således med 1,7 pct. til 343 dollar per tyvefodscontainer (teu), hvilket er det laveste niveau nogensinde.

I forvejen har rederierne varslet ratestigninger omkring 1. maj og denne uge for at komme de lave rater til livs.

Mærsk-aktien prissat 92 mia. kr. for lavt anslår Nordea

 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen