Berlingske Business

Tysk luftfartsgigant trimmer sig til rekordresultat

GLOBAL-AIRLINES/
Lufthansa har formået at øge den samlede omsætning og skære drastisk ned på omkostningerne, hvilket kan mærkes særdeles positivt på den bundlinje, selskabet leverede i regnskabet for 2017. Foto:

»Vi har opnået det bedste resultat i selskabets historie,« meddeler koncernchef Carsten Spohr.

Lufthansa øgede sin indtjening i 2017 blandt andet takket være en ny aftale med selskabets piloter.

Den tyske luftfartsgigant Lufthansa havde stigende omsætning i 2017. Samtidig skar selskabet så meget ned på sine omkostninger, at selskabet voksede markant på bundlinjen. Det oplyser Lufthansa i regnskabet for 2017.

»Vores bestræbelser de seneste år giver nu gevinst,« siger Carsten Spohr, topchef i Lufthansa, i en meddelelse.

»Vi har opnået det bedste resultat i selskabets historie. 2017 var et meget godt år for kunder, ansatte og aktionærer,« siger han.

NAS

Lufthansas billetsalg gav en samlet omsætning på 35,6 milliarder euro. Det er en stigning på 12.4 procent i forhold til 2016.

Resultatet før skat steg tilsvarende med mere end en milliard euro til 3,3 milliarder euro.

En del af fremgangen på bundlinjen skyldes, at Lufthansa fik forhandlet en aftale på plads med selskabets piloter i Lufthansa, Lufthansa Cargo og lavprisselskabet Germanwings. Det gav en engangseffekt på 582 millioner euro, lyder det fra selskabet.

 

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Truslerne om handelskrig kan ikke bare absorberes af aktiemarkederne, konstaterer Sampensions investeringsdirektør”Markederne er mere nervøse end sidste år og der har været større daglige udsving side...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen