Berlingske Business

Trofaste passagerer giver fremgang for SAS i juni

SAS - 20170707113346135_org.jp
SAS havde fremgang i juni, hvor antallet af passagerer voksede 20 procent. Free/Colourbox/arkivfoto

Fire procent flere rejsende fløj med SAS i juni i forhold til samme måned sidste år.

2,9 millioner passagerer rejste med SAS i juni. Det er fire procent flere end i samme måned sidste år, viser selskabets trafiktal for juni.

Fremgangen skyldes blandt andet, at kunderne i SAS er trofaste. De rejsende, der hyppigt bruger SAS på forretningsrejser, flyver nemlig ofte også med det skandinaviske luftfartsselskab på ferie. Det siger selskabets topchef i en kommentar.

»Når vores hyppige rejsende har fri, vil de gerne fortsætte med at rejse, og i år har vi forbedret vores udbud med flere direkte ruter i sommer, både i Europa, USA og Asien.«

»Det er glædeligt, at Skandinaviens hyppige rejsende sætter pris på vores udvidede tilbud til kunderne, og at de vælger SAS såvel i tjeneste, som når de rejser privat,« siger Rickard Gustafson, koncernchef i SAS.

21BUSBUSINESS-114434.jpg

I juni øgede SAS den totale trafik med otte procent.

Størst tilvækst var der på ruterne rundt i Skandinavien og Europa, hvor trafikken voksede med over 20 procent.

10BUSPix-fly-191215.jpg

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen