Berlingske Business

Toyota tæt på 112 procent i orden

For et halvt år siden vakte det opsigt da Toyota, som det første ikke-tyske bilmærke, overhalede både Porsche og Audi, og samtidig placerede sig mellem de tre bedste i den omfattende undersøgelse AutoMarxX, som ud fra forskellige kriterier rangordner de bedste bilmærker på det tyske marked.

Nu er Toyota avanceret igen, og deler andenpladsen med BMW umiddelbart efter Mercedes-Benz.

Undersøgelsen foretages to gange om året af Europas største bilistorganisation ADAC. Det er kun et år siden, Toyota fortrængte Volkswagen fra femtepladsen. Nu ligger mærket ét trin fra toppen i den meget omfattende undersøgelse, som bl.a. bygger på resultaterne af ADAC´s egen vejhjælpsstatistik omfattende 500.000 assistancer og 43.000 spørgeskemabesvarelser fra læserne af ADAC''s blad Motorwelt.

Undersøgelsen inddrager imidlertid også andet tilgængeligt materiale om mærke-image, teknisk udvikling, produktkvalitet, markedsstyrke, virksomhedsresultat m.v. Analysearbejdet foretages af det ansete Centre for Automotive Research i Gelsenkirchen under ledelse af Tysklands "bil-professor", dr. Ferdinand Dudenhöffer. I vurderingen indgår også betydende hjemkaldelsesaktioner, og man gennemgår 6.000 individuelle handler for at analysere værditabet for de enkelte modeller. Til sidst kan der tegnes et bredt billede af kvalitet og image for hver af de største bilproducenter, som er til stede på det tyske marked.

høy

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Danske pensionsselskaber kan lige nu fortælle om afkast, der ligger og svinger i størrelsesordenen 0-3 pct. Det er langt fra sidste års to-cifrede gevinster, men der er en gode forklaringer på, at afk...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen