Berlingske Business

Toyota kører fra forventninger i medvind fra yen-svækkelse

JAPAN TOYOTA RESULTS
Der er især en svækket yen, der har givet medvind i en periode med ellers faldende bilsalg. Foto:

Den japanske bilgigant Toyota har overhalet markedets forventninger i første kvartal af det forskudte regnskabsår, rapporterer Bloomberg News.

Der er især en svækket yen, der har givet medvind i en periode med ellers faldende bilsalg.

Ud af første kvartal kommer Toyota med et nettooverskud på 646,4 mia. yen - svarende til 5,2 mia. dollar - hvilket var bedre end de 617,1 mia. yen, der var ventet blandt 12 adspurgte analytikere ifølge Bloomberg News.

VW

Med en stor del af sin produktion liggende i Japan har bilgiganten lukreret på den japanske yen, der ligger 17 pct. lavere over for den amerikanske dollar i forhold til et år tidligere. Det har blandt andet blødgjort en ellers svag efterspørgsel i Japan og det sydøstlige Asien.

I forbindelse med regnskabet fastholder Toyota sin overskudsforventning til hele regnskabsåret, men skruer dog en smule ned for forventningen på salgssiden. Nu venter bilgiganten således at sælge 10,12 mio. enheder mod tidligere 10,15 mio. enheder.

 

 

 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen