Berlingske Business

Torms omsætning dykker og indtjeningen følger med

Torm
Foto:

Produkttankrederiet Torm kunne i første kvartal af 2018 se omsætningen bakke og indtjeningen følge med samme vej. Det viser regnskabet, som er offentliggjort torsdag morgen.

Omsætningen blev i de tre første måneder af i år 163,1 mio. dollar mod 172,8 mio. i samme periode året før. Resultatet før skat endte på 1,1 mio. dollar, hvor det tal sidste år lød på 4,8 mio. dollar.

I regnskabet fortæller Torm, at "fragtraterne på produkttankmarkedet lå i første kvartal 2018 på et relativt stabilt niveau, der dog var en smule lavere end i andet halvår 2017".

»Vi forblev profitable i første kvartal 2018 på trods af svagere fragtrater, idet One TORM-platformen fortsætter med at levere stærke kommercielle resultater«, siger Torms administrerende direktør, Jacob Meldgaard i regnskabet.

Selskabet gennemførte i januar en kapitaludvidelse med henblik på at få tre nye skibe, der bliver leveret i løbet af 2019 og første kvartal af 2020.

»I januar gennemførte TORM en kapitaludvidelse på USD 100 mio., som understøtter vores flådeinvesteringsplan. Den stærke balance og finansiel fleksibilitet gav os kapacitet til at udnytte optioner på tre højteknologiske MR-nybygninger til historisk attraktive priser i april«, siger Jacob Meldgaard.

Tabel over Torms regnskab for første kvartal af 2018:

/ritzau/FINANS

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen