Berlingske Business

Torm køber yderligere to MR-skibe

Rederiet Torm Flag og logo
Rederiet Torm Flag og logo Foto:

Rederiet Torm har indgået en aftale om at købe to brændstofbesparende og højteknologiske MR-skibe, skriver rederiet i en meddelelse.

- Med disse to MR-produkttankskibe, som leveres fra værftet i tredje kvartal 2017, har vi inden for de seneste få uger købt i alt seks nye produkttankskibe af høj kvalitet.

Vi mener, at skibspriserne i øjeblikket er cyklisk lave, og at vi har købt disse skibe til en fordelagtig pris. Derfor er timingen for at forøge og forny vores flåde rigtig, siger Executive Director Jacob Meldgaard, der samtidig glæder sig over, at Torms stærke kapitalstruktur gør det muligt for rederiet at agere på attraktive muligheder for at forøge flåden.

Rederiet Torm.

De to skibe på 50.000 tdw er i øjeblikket under konstruktion på det koreanske værft Hyundai Mipo og vil blive leveret senere i indeværende kvartal.

Torm har allerede 12 skibe i flåden, der er bygget på Hyundai Mipo, og har gode tekniske og kommercielle erfaringer med disse skibe, hedder det.

I løbet af tredje kvartal i år har Torm købt i alt seks MR-skibe til et samlet beløb på 185 mio. dollar.

Rederiet købte fire skibe 24. juli. og har yderligere nybygningsoptioner på ti produkttankskibe.

15BUSSkibsskrue-121230.jpg

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen