Berlingske Business

Torm-chef forundret over aktienedtur

Torm-chef forundret over aktienedtur - 1

Torm-aktien har fået en hård medfart i det seneste år. Ifølge topchefen skyldes det, at rederiet er blevet forvekslet med det svingende tørlastmarked.

Vi er blevet ramt for hårdt. Sådan lyder det fra Torms ledelse, som er overrasket over den hårde medfart, aktiemarkedet har givet rederiet gennem 2008.

Torm-aktien faldt i 2008 med godt 65 pct., efter at investorerne over hele verden flygtede fra transportpapirer. Men topchef Mikael Skov mener, at Torm er blevet blandet for meget sammen med rederierne på det volatile tørlastmarked, der i efteråret kollapsede i finanskrisen. Det skriver dagbladet Børsen.

Torm er primært på det mere stabile produkttankmarked, hvor der sejles med raffinerede brændstof-produkter.

"Vi er ikke tilfredse med aktiekursen. Det ved jeg, at man skal sige, men jeg kan roligt sige, at det er vi ikke. Der er ingen tvivl om, at da vores aktie har været en del af transportsektoren, har man ikke differentieret mellem produktank-, råolie- og tørlastmarkedet," siger Skov.

Torm-aktien sluttede året i kurs 63, efter papiret begyndte 2008 oppe omkring kurs 166. For 15 måneder siden blev aktien handlet i det højeste niveau nogensinde, da prisen nåede 240 kr. Siden har rederiet mistet henved 75 pct. af sin værdi og bliver i dag handlet omkring 64 kr. pr. aktie.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen