Berlingske Business

Torm afvikler tørlastaktiviteter med salg af to skibe

Torm
Torm er i salgshumør. Foto:

Rederiet Torm har solgt de to Panamax-skibe Anholt og Bornholm og har nu afviklet sine tørlastaktiviteter.

Det meddeler selskabet til fondsbørsen.

Der er blevet indgået en aftale med tredjepart om at sælge de to skibe, der er bygget i 2004. Og skibene forventes at blive leveret til den nye ejer i løbet af oktober og november 2015.

- Salget er i tråd med Torms strategi om at afvikle sine tørlastaktiviteter og fokusere på skala og den operationelle platform inden for produkttanksegmentet, skriver rederiet i meddelelsen.

Torm

De øvrige tørlastaktiviteter i rederiet består efterfølgende af et indchartret skib, som vil blive leveret tilbage til ejeren i begyndelsen af oktober i år. Og med salget af de to skibe, er der ikke mere tørlast tilbage i rederiet.

- Transaktionen vil ikke påvirke Torms forventninger, og Torm fastholder således sine forventninger for 2015 om et positivt EBITDA i størrelsesordenen 190-230 mio. dollar og et resultat før skat i størrelsesordenen 115-155 mio. dollar, oplyses det.

roem

 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen