Berlingske Business

Tidligere VW-topchef er alligevel ikke sigtet

MW
Afgående VW-topchef er ikke sigtet, selvom den tyske anklagemyndighed i sidste uge meddelte, at han var. Foto:

Den tyske anklagemyndighed har fejlinformeret. Martin Winterkorn, forhenværende topchef i VW, er ikke sigtet alligevel.

Der er ikke rejst en formel sigtelse mod den forhenværende VW-topchef, Martin Winterkorn. Det var ellers det, den tyske anklagemyndighed i sidste uge meldte ud, skriver DR Nyheder.

Der er altså tale om en fejl, lyder det i en officiel erklæring. Sådan skriver det tyske nyhedsbureau DPA, og henviser til anklagemyndigheden i Braunschweig. De beklager for den fejlinformationen, de har kommunikeret ud.

01BUSUSA-VOLKSWAGENRESEARCH.jpg

Den officielle erklæring om efterforskningen havde en "ukorrekt formulering," skriver de.

I den officielle udmeldelse står der, »ingen personer er indtil videre sigtet i efterforskningen.«

GERMANY-AUTOMOBILE-VOLKSWAGEN

VW indrømmede for nyligt, at der i flere af deres dieselbiler var installeret en særlig snydesoftware, som gjorde, at bilerne fremstod mere miljøvenlige, når de blev testet.

Martin Winterkorn siger dog, at han intet kendskab havde til disse manipuleringer.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen