Berlingske Business

Tidligere beskæftigelsesminister bliver ny metroformand

LARSEN
Tidligere eskæftigelsesminister Jørn Neergaard Larsen er ny formand i Metroselskabet. (Foto: Ólafur Steinar Gestsson/Scanpix 2016) Foto:

Jørn Neergaard Larsen bliver ny bestyrelsesformand efter afdøde Henning Christophersen.

København. Det bliver tidligere beskæftigelsesminister Jørn Neergaard Larsen (V), der efterfølger afdøde Henning Christophersen som bestyrelsesformand for Metroselskabet.

Det oplyser transport-, bolig- og bygningsminister Ole Birk Olesen (LA).

- Selskabet varetager en række store og vanskelige anlægsprojekter. Det kræver en formand, som har de fornødne ledelsesmæssige kompetencer. Det har Jørn Neergaard Larsen, siger Ole Birk Olesen i en skriftlig kommentar.

Sigurd

Metroselskabet står for at bygge den københavnske metro. Københavns Kommune ejer halvdelen af Metroselskabet, mens staten ejer 41,7 procent, og Frederiksberg Kommune ejer 8,3 procent.

Københavns overborgmester, Frank Jensen (S), er tilfreds med, at det bliver Neergaard, der tager over efter Christophersen.

- Det er ekstremt vigtigt for København at få gjort metrobyggeriet færdigt, og at der ordentlige forhold på byggepladserne undervejs. Jeg er sikker på, at Jørn Neergaard Larsen er den rette mand til den opgave, siger han i en kommentar.

/ritzau/

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen