Berlingske Business

Teslas forskning og udvikling slog bunden ud af regnskabet

US-INVESTIGATION-CONTINUES-INTO-TESLA-DRIVER'S-DEATH-WHILE-IN-AU
Den amerikanske elbilproducent Tesla kunne ikke leve op til analytikernes forventninger i andet kvartal. Foto:

Den amerikanske elbilproducent Tesla kunne ikke leve op til analytikernes forventninger i andet kvartal.

Den dårligere end ventede indtjening per aktie kan henføres til Teslas høje omkostningsniveau for forskning og udvikling til at fremrykke færdiggørelsen af den stærkt efterspurgte Model 3.

Selskabets resultat per aktie landede et underskud på 1,06 dollar i andet kvartal, hvilket var en god bid under analytikernes estimerede tab på 0,52 dollar.

Omsætningen kunne heller ikke måle sig med estimaterne, idet salget løb op i 1560 mio. dollar i kvartalet, hvilket skal ses i forhold til analytikernes forventninger om en omsætning på 1630 mio. dollar.

GERMANY-AUTOMOBILE-ECONOMY-FAIR-IAA-VOLKSWAGEN

Kvartalstabet var det 13. kvartal i træk for Tesla, der dog vurderer, at selskabet er i stand til at opfylde målet om at levere 50.000 køretøjer i andet halvår. Og også målet om levering af 500.000 køretøjer inden 2018 blev gentaget i onsdagens kvartalsrapport.

Trods den svage bundlinje var der forholdsvis tilfredshed med resultaterne.

- Marginalerne var gode, efterspørgslen ser ud til at være høj, og leveringsmålene blev bekræftet, vurderede en analytiker ifølge Bloomberg News.

TESLA-MODEL3/RESEARCH

Aktien faldt 0,6 pct. i eftermarkedet, hvilket er usædvanligt lidt for Tesla.

Aktien faldt først godt 0,5 pct., men dukkede op med et plus 1,2 pct. omkring et kvarter efter regnskabet, inden den faldt tilbage til udgangspunktet. Ifølge Bloomberg har Tesla-aktien i gennemsnit bevæget sig 11 pct. i forbindelse med regnskaber.

Pix: tesla

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen