Berlingske Business

Tesla-topchef lancerer flad ledelsesstruktur

SWISS-TESLA/
Foto:

Elbilproducenten Tesla vil omstrukturere og indføre en fladere ledelse. Beslutningen kommer i kølvandet på en vifte af fratrædelser, der har ført til frygt for kaos i ledelsen. Samtidig kæmper el-bilproducenten for at øge produktionen af model 3.

Det skriver Financial Times og Wall Street Journal.

Mandag meddelte Teslas administrerende direktør, Elon Musk, til sine ansatte, at selskabet vil omstrukturere til en flad ledelsesstruktur. Det betyder, at ansatte skal arbejde for topchefer med kun få lag af ledere imellem.

- Som en del af reorganiseringen vil vi gøre ledelsesstrukturen fladere for at forbedre kommunikationen, kombinere funktioner, når det giver mening, og trimme aktiviteter, der ikke er afgørende for vores missions succes, skriver Musk i en mail til sine ansatte.

Musks beslutning kommer kort efter, at Teslas ingeniørchef, Doug Field, gik på orlov, og ledende medarbejder Matthew Schwall forlod virksomheden til fordel for Alphabet.

Samtidig er elbilproducenten langt bagud i forhold til egne mål om at øge produktionen af Model 3. Målet er at øge den ugentlige produktion til 5000 biler om ugen, hvilket svarer til en stigning på omkring 150 pct. i forhold til niveauet i slutningen af marts.

Tesla-aktien er indtil videre faldet med mere end 5 pct. i år, men steg for nylig med omkring 0,6 pct. til 302,82 dollar per aktie.

/ritzau/FINANS

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen