Berlingske Business

Tesla ræser mod konstruktion af gigantfabrik

TESLA-MODEL3/RESEARCH
Tesla model 3 har skabt massiv efterspørgsel. Foto:

Den amerikanske elbilproducent Tesla har kraftigt accelereret konstruktionen af en ny kæmpemæssig batterifabrik i et forsøg på at færdiggøre den flere år før tid, efter den nye Model 3 har skabt massiv efterspørgsel.

Det skriver Wall Street Journal.

Antallet af arbejdere på den 5 mia. dollar (34 mia. kr.) dyre konstruktion nær byen Reno i Nevada er blevet fordoblet til 1000, i et forsøg på at færdiggøre den 1200 hektar-store fabrik inden lanceringen af den nye Model 3 i det nye år, som Tesla forventer at sælge 500.000 af inden 2018, skriver avisen.

musk

Den nuværende produktion af batterier sker næsten udelukkende i Asien, men den nye gigantfabrik kan ved succesfuld færdiggørelse efterlade alle andre nuværende batterifabrikker i bakspejlet. Det spås, at den vil kunne producere ca. 10 gange så meget som de nuværende ledere, skriver Wall Street Journal.

TESLA-

Stifter og administrerende direktør, Elon Musk, har i de seneste uger fremlagt aggressive planer for udvidelse af Tesla, inklusiv en fusion mellem Tesla og sin solcelleproducent SolarCity til 2,8 mia. dollar, hvis solcellepaneler desuden vil dække taget af den nye fabrik, skriver den amerikanske avis.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen