Berlingske Business

Tesla giver fører skylden for sin egen dødsulykke

Tesla giver en afdød fører af en af selskabets selvkørende biler skylden for sin egen dødsulykke og forsvarer samtidig selskabets semiautomatiske autopilotsystem, efter at den afdødes familie har hyret en advokat til at undersøge sine juridiske muligheder.

Det skriver The Wall Street Journal.

Den 23. marts døde Walter Huang, efter at han på en amerikansk motorvej kolliderede med en barriere og derefter blev ramt af to andre biler.

En uge efter ulykken fortalte Tesla, at bilens autopilot var slået til, og at førerens hænder ikke var blevet registreret på rattet i de seks sekunder ledende op til uheldet.

Onsdag kom det frem, at familien til den afdøde har hyret en advokat og planlægger at lægge sag an mod Tesla for uretmæssigt dødsfald. Familiens advokat mener, at Teslas autopilotsystem er defekt og højst sandsynligt har været skyld i ulykken. En påstand, som Tesla efterfølgende afviste.

- Ulykken skete på en klar dag med flere hundrede fods sigtbarhed, hvilket betyder, at den eneste måde, hvorpå denne ulykke kunne indtræffe, var, hvis Walter Huang havde sin opmærksomhed andetsteds, selv om bilen flere gange advarede om at rette opmærksomheden mod vejen, siger en talsmand fra Tesla i en meddelelse ifølge The Wall Street Journal.

Ulykken er på nuværende tidspunkt under efterforskning af the National Highway Traffic Safety Administration og The National Transportation Safety Board.

/ritzau/FINANS

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen