Berlingske Business

Sydbank: De vigtigste punkter i Mærsks regnskab er alle positive

APM
A P Møller Mærsk, hovedkontor på Esplanaden Maersk. Foto:

Der er en overvægt af opmuntrende oplysninger for aktionærerne i onsdagens regnskab fra A.P. Møller - Mærsk, der ifølge Jacob Pedersen, senioranalytiker i Sydbank, overrasker til den positive side på alle de vigtigste parametre.

Hele gruppen tjente over en halv milliard kroner mere på bundlinjen i tredje kvartal, især trukket op af endnu et overraskende godt overskud i containerdivisionen Maersk Line. Samtidig kunne den lyseblå koncern øge sin prognose for hele 2013 med omkring en milliard kroner.

- De vigtigste punkter stritter alle til positivsiden. Line klarer sig godt, og det er bedre end konsensus og bestemt godkendt, lyder første vurdering fra Jacob Pedersen over for Ritzau Finans.

Maersk Oil, der i de seneste år har været gruppens mest indtjeningsrige division, gled endnu et trin ned af den interne rangstige i kvartalet og var kun det tredjemest givtige datterselskab efter Maersk Line og havnedivisionen APM Terminals.

MærskDrilling

- Oil er meget svagt, må man sige, men det er ikke stort nok til at ødelægge det samlede billede. Vi har en klar fornemmelse af, at tingene skal blive bedre herfra, siger Jacob Pedersen.

Både APM Terminals og borerigdivisionen Maersk Drilling klarede sig bedre end ventet, og derudover var der en lille positiv overraskelse i form af et overskud i Maersk Tankers, bemærker Jacob Pedersen.

/ritzau/FINANS

Majestic Mærsk

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen