Berlingske Business

Sverige vælger igen SAS som sit foretrukne flyselskab

sas
SAS får også ansvaret for at flyve med Sveriges forsvarsansatte på i alt 27 ruter. Foto:

Også fremover skal ansatte i den svenske stat flyve med SAS på forretningsrejser i landet.

Det meddeler SAS i en pressemeddelelse tirsdag eftermiddag, efter at den svenske stats centrale indkøbscentral i et udbud har foretrukket luftfartsselskabet.

Dermed får SAS også ansvaret for at flyve med Sveriges forsvarsansatte på i alt 27 ruter.

»Vi er naturligvis stolte over endnu engang at blive valgt til at skulle flyve med de svenske statsansatte og ansatte i Sveriges forsvar. Vi har uden tvivl den bedste ruteplan og tilbyder billige flyvninger, der vil gavne den svenske stat,« lyder det fra Elisabeth Milton, direktør for Global B2B Sales i SAS.

Kontrakten mellem SAS og den svenske stat er etårig og træder i kraft 1. december 2013. Den kan forlænges med yderligere tre år. Aftalen i forhold til transporten af forsvarspersonalet strækker sig fra 1. oktober 2013 til 31. oktober 2014 med mulighed for at blive forlænget med op til et år.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen