Berlingske Business

Succes for fynsk IT-bilauktion

Bilauktioner via Internettet breder sig både i Danmark og i resten af Europa, og Odense-firmaet Autocom A/S har de sidste syv år været med i den udvikling.

Efter at have udviklet og finpudset sit system i Danmark, bevægede virksomheden sig sidste år til Tyskland med en tysk hjemmeside, og i år er så også både Holland og Sverige kommet med.

- Vi har planer om at åbne i endnu flere lande, siger virksomhedens adm. direktør Peter Grøftehauge, - Lige nu overvejer vi hvilke andre lande, det bliver, men vi regner med at åbne i flere lande i 2005. www.autocom.dk går ud på, at man sætter sin bil til salg på Internettet, hvor så 1.000 mekanikere og autoforhandlere har muligheden for at byde på den.

- Det vil helt sikkert være en fordel for dig at sælge din bil igennem os, fordi du på den måde er sikker på at få den bedste pris, siger Peter Grøftehauge. Resultatet i det netop offentliggjorte regnskab for 2003/04 antyder en næsten fordobling af omsætningen, mens overskuddet er røget i vejret med raketfart. Danmark er stadig det største marked, fordi det er her, at systemet er mest indarbejdet, men især Tyskland er også begyndt at vokse og bidrage til indtjeningen.

- Jo, vi er da tilfredse med resultatet, også fordi vi jo samtidig har investeret kraftigt, bl.a. i de to nye lande, siger direktøren. Regnskabet fortæller om 18 ansatte, men i sidste uge var tallet oppe på lige godt 30, og nu er der 35 ansatte i Autocom.

Brug for plads

- Vi har brug for mere plads, og derfor flytter vi snart ind i de gamle Thrige-bygninger i Odenses centrum, hvor vi får 1.100 kvadratmeter, og dermed får vi plads til yderligere udvidelser, siger Peter Grøftehauge Det vigtigste for ham i denne fase af virksomhedens udvikling er ikke så meget at kigge på indtjeningen, men at følge den fastlagte udviklingsplan, og det lykkes.

Forventningerne til fremtiden er således lyse, og selv om Peter Grøftehauge i sit 2003/04-regnskab skriver, at resultatet vil blive negativt påvirket af den hastige aktivitetsstigning, så regner han med, at overskuddet bliver på niveau med rekordresultatet i 2003/04.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen