Berlingske Business

Stort dyk i indtjeningen for Maersk Supply Service

MAERSK-RESULTS/
Foto:

Maersk Supply Service indtjening går kraftigt nedad trods tidligere at have været en af de mest stabile indtjeningskilder for Mærsk.

Det skriver Børsen.

Stilstanden i olieindustrien går hårdt udover Maersk Supply Service, der er underleverandør til olieselskaber, der nu er hårdt pressede. Fra af at have leveret store overskud, som 1,2 mia. kr. i 2014, må selskabet nu forberede sig på en nedtur.

- 2015 og 2016 bliver to år i strid modvind. Jeg tør godt love, at vi vil præstere en positiv bundlinje også de kommende år. Men det bliver helt anderledes beskedne overskud end tidligere, vurderes det af topchefen Carsten Plougmann Andersen over for Børsen.


PIX-MÆRSK FLAG

Det sidste år har topchefen måtte sælge fem skibe og har afskediget 10 pct. af de ansatte ved rederiets hovedkvarter i Lyngby. Selskabets skibe ligger i stigende grad i havn med fuld besætning uden indtjening, og olieselskaberne forlanger genforhandlinger af eksisterende langtidskontrakter.


bøger

 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen