Berlingske Business

Stærkt regnskab stiller SAS godt i en eventuel fusion

SAS
Foto:

Onsdag overraskede SAS med en stærk årsrapport for det forskudte regnskabsår 2014-2015, som kunne ses i en kursstigning på 6 pct., hvilket var en af dagens største stigninger blandt de nordiske aktier.

Den europæiske luftfartsindustri har brug for færre og større spillere, og SAS er nu ved at være klar til at være en del af denne udvikling.

Det skriver Dagbladet Børsen.

- Europæisk luftfartsindustri vil have fordel af en konsolidering. Men vores fokus er ikke så meget på det, men snarere på at skabe en holdbar forretningsmodel for SAS. Gør vi det, så er jeg sikker på, at hvis og når en konsolidering vil finde sted, vil vi tage del i den ud fra vores styrkemæssige position, siger SAS' koncernchef, Rickard Gustafson.

17BUSSAS-193206.jpg

SAS har i det seneste regnskabsår formået at sænke sine omkostninger med 740 mio. kr. Besparelserne er nået ved at indgå flere konkurrencedygtige overenskomster, forbedring af planlægningen af det tekniske vedligehold og udlicitering af ground handling-aktiviteter. SAS er dog fortsat 80 mio. svenske kr. fra at nå sit mål, så tempoet skal øges yderligere.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen