Berlingske Business

Sony vil køre mod vækst

GERMANY-BUSINESS/
Foto:

Ifølge Sonys administrerende direktør, Kazuo Hirai, vil det ikke vare længe, før man kan parkere en Sony bil i garagen.

Sony vil indgå i kapløbet om udviklingen af "smart cars" side om side med Google og Apple.

Det skriver Financial Times.

- Hvis vi for fremtiden vil kunne gøre en forskel i den automobile-sektor, så er det noget vi vil tage seriøst stilling til, udtaler Kazuo Hirai, til Financial Times.

pix-Sony-Hirai

Sony har allerede snuset til markedet med deres kamerasensorer, som teknologigiganten i længere tid har arbejdet på at implementere fra smartphones til biler.

Store teknologivirksomheder, deriblandt Google og Apple, arbejder ligeledes på at få en andel i fremtidens "smart cars". De elektriske biler er kendetegnet ved et unikt styresystem, der opererer via internettet og benytter sig af sensorer, der skal facilitere nemmere, endda førerfri, kørsel.

pix-IFA-skærme

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen