Berlingske Business

Småaktionærerne afviser forhøjet Polaris-bud

14BUSMols-Linien-Thomas-Tan.jpg
Thomas Tang er aktionær i Mols-Linien, og han vil ærgre sig, hvis der kommer en kapitalfond og snupper gevinsten, nu hvor Mols-Linien igen er begyndt at give overskud. Foto: Martin Dam Kristensen

Det handler ikke om pengene, siger talsmand for gruppen af småaktionærer mod salget af Mols-Linien, efter at kapitalfonden Polaris har hævet sit bud på rederiet.

Kapitalfonden Polaris har fredag aften valgt at hæve sit bud på Mols-Linien fra 34 kroner per aktie til 40 kroner per aktie. Det er dog ikke noget, der får gruppen af oprørske småaktionærer til at begrave stridsøksen, fortæller talsmand Thomas Tang:

»Først og fremmest, så kommer det ikke bag på os. Vi har fra dag ét pointeret, at Mols-Linien var meget mere værd. Men buddet ændrer ikke på vores grundlæggende ønske om at være langsigtede aktionærer i Mols-Linien,« siger han

Med det forhøjede tilbud er Polaris klar til at lægge 566 mio. kroner for rederiet, hvilket er noget mere, end det første tilbud egentlig lød på. Det er en præmie på over 60 procent i forhold til kursen på rederiet ved årets indgang, men Thomas Tang tror stadig, at man kan holde sammen på tropperne:

»Vi ser det ikke som en stor udfordring. Vi har i foreningen fra dag et sagt, at vi vil være langsigtede aktionærer i Mols-Linien. Vi er optimistiske på, hvordan medlemstallet udvikler sig.«

Førhen var I forenede om at sige nej til 34 kroner per aktie. Det her må alt andet lige ændre situationen for jer?

»Der er helt sikkert nogle, der bliver fristet af de hurtige penge, men helt grundlæggende ser vi, at Mols-Linien har en lys fremtid foran sig. Det vil vi gerne være en del af som langsigtede aktionærer.«

Tidligere har gruppen meldt ud, at man har passeret opbakning fra 7,5 pct. af aktiekapitalen, Thomas Tang vil ikke kommentere på, hvor stor opbakning gruppen har nu og her, men siger, at det ligger mellem de 7,5 pct. og ti pct.

 

 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Venezuela har verdens største oliereserver – og en årlig inflation på 100.000 pct. Hvad er det lige, der sker?For en dansk investor var Venezuela frem til for få år siden interessant, fordi ØK havde s...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen