Berlingske Business

Slidbaner med fabriksmønstre

Ganske få slidbanefabrikanter har fået officiel, TÜV kontrolleret licens - det internationale ECE 109 certificat

- men de der har været dygtige nok til det, kan nu få originale dækprofiler fra de store dækproducenter så

som Good-Year, Dunlop, Brudgestone og Continental - efter samme recept som i deres fabriksnye dæk.





Én af licenshaverne,

WHH i Hamburg, kan via deres agentur Tikøb Dæk i Nordsjælland, nu levere disse slidbanedæk i Danmark.


Det

drejer sig bl.a. om Ring Tread System fra Marangoni, der arbejder med slidbaner med en endeløs ring uden samlinger - som én

støbt enhed. Det giver rolig kørsel, øget komfort og øget sikkerhed.


Dertil kommer Unicircle systemet

fra Good Year - i lighed med Marangonis ring system - og Dunlops Recomp system, der svarer til nydækprofiler. Her vulkaniseres

et mærke, der fortæller det er originalt Dunlop gummi. Er det en Dunlop karkasse, får dækket et ekstra mærke.











plads i juni

Continental kalder deres dæk for Contitread - og bruger man originale Conti karkasse, får man den i branchen

kendte C2 garanti.


Bridgestone er også i gang med at levere originale mønstre - og i juni er alle selskabets mønstre

på plads i systemet.


Tyske WHH leverer også produkter fra slidbaneproducenterne Kraiburg og Ellerbrock.


I alt

produceres 100.000 regummierede dæk til lastbiler herhjemme årligt.


Regummiering betyder bedre miljø.


For

hvert genbrugt dæk spares 67 liter olie i produktionen. Totalt set sparer disse dæk 67.500 liter olie.


I alt findes

der 50 dækprofiler i 11 gummiblandinger fra WHH. I dag udgør regummiering 10 pct. af alle personbilsdæk - men 43

pct. af lastbildæk. Til sammenligning bliver alle dæk til fly regummieret fire til fem gange. Et fly starter og lander

samlet 200 gange på et dæk.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Venezuela har verdens største oliereserver – og en årlig inflation på 100.000 pct. Hvad er det lige, der sker?For en dansk investor var Venezuela frem til for få år siden interessant, fordi ØK havde s...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen