Berlingske Business

Skiselskab frygter at gymnasieelever går amok

Rejsebureau indgår samarbejde med ledelsen på gymnasium for at forbygge vilde unge på skitur.

Danske unge er berygtet for at drikke og larme, når de er på skitur.

Nu tager rejsebureauet DanskiXtreme konsekvensen og indgår samarbejde med ledelsen på Øregård Gymnasium, før gymnasiets elever skal på skitur.

Det skriver nyhedsbureauet Newspaq.

- Det, jeg frygter, er, at der er et par eller fem elementer, der skejer ud, eller der sker ødelæggelser. Jeg er blevet advaret af andre kolleger i branchen, som ikke ønskede at tage dem (Øregårds elever red.) ind, men jeg ville gerne give dem en chance, fortæller Michael Thing, er direktør i DanskiXtreme.

Gymnasiaster fra Øregård Gymnasium har tidligere skabt overskrifter i aviserne med historier om elever, der havde lagt en væg ned mellem to hotelværelser eller hærget de busser, der skulle fragte dem til alperne.

Tanken er både at få mulighed for at komme ud og hilse på eleverne og med rektors opbakning mane til ro og anstændighed, når skibussen kører sydpå. Vicerektor på Øregaard Gymnasium, Birgitte Hansen, er positivt stemt overfor samarbejdet.

- Vi vil sige til eleverne, at de skal bakke op om de regler, som bureauet sætter. De skal opføre sig ordentligt, fordi de repræsenterer skolen, når de er ude at rejse, siger hun til Newspaq.

Selvom direktøren for DanskiXtreme i år har hyret vagter til at tage med på alle de ture, hvor der er mange gymnasieelever med, så har han alligevel valgt at tage ekstra forholdsregler overfor eleverne fra Øregård.

- mja

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen