Berlingske Business

Skibsreder går fra A.P. Møller

Skibsreder går fra A.P. Møller - 1
Foto:

Chefen for Mærsk Olie og Gas forlader rederikoncernen.

Skibsreder i A.P. Møller, Thomas Thune Andersen, fratræder sin stilling som administrerende direktør for Mærsk Olie og Gas og partner i Firmaet A.P. Møller og forlader A.P. Møller-Mærsk Gruppen med udgangen af august 2009, oplyser A.P. Møller.

Han afløses som leder for Mærsk Olie og Gas er Jakob Thomasen, der senest har været chef for efterforskning og forretningsudvikling i Mærsk Olie og Gas. Jakob Thomasen bliver tillige medlem af A.P. Møller-Mærsk Gruppens direktion, men han bliver ikke partner i firmaet A.P. Møller.

Thomas Thune Andersen har været ansat i A. P. Møller - Mærsk Gruppen i 32 år, som skibsreder siden 2005 og de seneste fem år som chef for Mærsk Olie og Gas.

Jakob Thomasen, 47 år, har i perioden 2004-2009 ledet Mærsk Olie og Gas A/S' aktiviteter i Qatar. Som uddannet geolog begyndte Jakob Thomasen sin karriere i Mærsk Olie og Gas i 1988. Han har i følge A.P. Møller-Mærsk bred operationel og international erfaring inden for efterforskning og produktion kombineret med en solid ledelsesbaggrund.

Indehaverne af Firmaet A.P. Møller er herefter Mærsk Mc-Kinney Møller, Nils Smedegaard Andersen, Claus V. Hemmingsen, Eivind Kolding og Søren Skou.

Direktionen består af Nils Smedegaard Andersen, Claus V. Hemmingsen, Eivind Kolding, Søren Skou og Jakob Thomasen.

RB-Børsen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen