Berlingske Business

Serviceaftale holder på kunderne

Serviceaftale holder på kunderne - 1

Volkswagen Erhvervsbiler tilbyder nu sine kunder treårig Service- og Reparationsaftale.

Der er mange måder for bilbranchen at holde på kunderne.

Produktet skal først og fremmest være i orden, prisen skal være fornuftig, og så skal der være gode serviceforhold.

I krisetider, som under den nuværende bankkrise, er der dog parametre, som er svære at tackle, og her kræves der ekstra opfindsomhed for at holde på kunderne.

»Vi kan selvfølgelig ikke unddrage os, at det for mange af vore kunder pt. er særlig hårdt. Netop derfor har vi indført en service- og reparationsaftale, hvor man for 995 kr. får tre års service og reparation. Man skal tænke på, at det for mange af erhvervskunderne netop drejer sig om, hvor meget det koster at holde en bil,« siger Bent Rosendal, direktør for Volkswagen Erhvervsbiler,

Uforudsete udgifter

Ved køb af en ny Crafter eller Transporter får man en treårig aftale (eller 60.000 km) . Service- og reparations-aftalen dækker arbejdsløn og reservedele til de service- eftersyn, som fabrikken foreskriver, men også sliddele, så som bremseskiver og -klodser, pærer, viskerblade, fjedre, støddæmpere, samt varme- og friskluftsystemer er omfattet af aftalen.

»Dertil kommer, at også uforudsete reparationer er omfattet af aftalen. Skulle motoren, gearkassen eller nogle af de mange elektroniske finesser gå i stykker, koster det ikke en krone mere end de 995 kr., man betalte som engangsydelse. Man skal blot sørge for at overholde service- eftersynene på et autoriseret værksted, så er man samtidig omfattet af Volkswagens Mobilitetsservice, der sikrer, at man kommer videre, hvis man får motorstop,« siger Bent Rosendal.

De seneste salgstal herhjemme vidner om, at Volkswagen Erhvervsbiler klarer krisen godt.

Sammenlignet med 2007 har man øget markedsandelen fra 16,1 procent til 16,5 procent - på førstepladsen. På verdensplan har Volkswagen Erhvervsbiler opnået et salg på over en halv million biler i 2008.

Det er specielt på det europæiske og det sydamerikanske marked, at Volkswagen Erhvervsbiler har oplevet vækst det seneste år.

De mest populære produkter blev igen Transporter samt Multivan. I alt blev der i 2008 udleveret 178.000 enheder af de to bilmodeller. Caddy blev der solgt hele 151.570 enheder af og tallet for Crafter var på 51.100 enheder.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Venezuela har verdens største oliereserver – og en årlig inflation på 100.000 pct. Hvad er det lige, der sker?For en dansk investor var Venezuela frem til for få år siden interessant, fordi ØK havde s...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen