Berlingske Business

Sensormatic inviterer til at udnytte RFID

ADT-Sensormatic, som er en af verdens førende virksomheder inden for varesikring, er klar til at gå i gang med at udnytte

RFID-teknologien i samarbejde med europæiske - gerne danske - mærkevareproducenter og distributører.



RFID

står for radiofrekvent identifikation og er en teknologi, som giver fordele i hele forsyningskæden fra producent til butikshylde. RFID-systemet

består af tags, som sættes på paller, pakninger eller enkeltvarer, samt antenner, der kan læse disse tags

på varernes vej frem til butikshylderne.

Pilotprojekter

ADT-Sensormatic har i de seneste par år gennemført

en række projekter i et nært samarbejde med mærkevareproducenter og distributører.



- Vi har valgt at

starte i USA, hvor vi har vores udviklingscenter. Vi er nu nået så langt, at vi vil invitere europæiske kunder til

at udnytte vores RFID-teknologi. Vi har en stor videnbase i koncernen, der trækkes ind i projekterne, og det er også noget,

der kan interessere danske kunder, siger adm. direktør Peter Borregaard, ADT-Sensormatic.



Han oplyser, at samarbejdspartnerne

selv har betalt for de projekter med RFID-teknologi, de deltager i.



I et projekt deltager en producent inden for dagligvarehandel,

og her sættes RFID-tags på paller i distributionscentret, så man kan følge varerne nøje gennem hele

logistikken. Her er over 50 læsere installeret.



Et andet projekt drejer sig om større forbrugsvarer, hvor der er

plads til RFID-tags på selve varerne.



Projektet omfatter varestrømmen fra distributionscentret til butikkerne, som

kan læse RFID-taggene på pallerne.



Peter Borregaard mener, der ligger et stort potentiale i RFID-teknologien.



-

Ved hjælp af RFID-teknologien får man et hurtigt statusbillede: hvor er varerne henne lige nu? RFID kan også bruges

til at øge omsætningen i butikkerne. Undersøgelser viser, at detailhandelen mister en stor omsætning, fordi

varer er udsolgt. Man har ikke styr på logistikken, og varerne er ikke på deres rette plads, og her kommer RFID ind,

siger Peter Borregaard.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Danske pensionsselskaber kan lige nu fortælle om afkast, der ligger og svinger i størrelsesordenen 0-3 pct. Det er langt fra sidste års to-cifrede gevinster, men der er en gode forklaringer på, at afk...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen